30 Aralık 2009 Çarşamba

Hayır biz evliyiz...

Ben mi başka boyuttayım yoksa diğer insanlarmı. Bilmiyorum.
Benim yaşamımda büyük değerlere sahip iyi kelime sevgili ve evlilik.
Ben mi tezata düşüyorum yoksa.Anlamıyorum.
Bu iki kelime, yani hayatımızın yapı taşlarından. Haklarında bir çok şeyler konuşulur, düşünülür, anlatılır ve çiziler.
Benim değinmek isteğim nokta ise geçenlerde yaşadığım kısa bir diyologu sizlerle paylaşmak.
İşyerindeyim.
Benim ufak bir hazır giyim dükkanım var.
Günlerden... hatırlıyamıyorum ama sanırım hafta sonuydu.
Güler yüzlü, birbirlerine sevgi dolu bir çift geldi.
Merhaba diyerek içeriye girdiler birbirlerine bişeyler bakınmaya başladılar.
Tabi kısa bir sohbet ettikten sonra ben bu çifte bir soru yönelttim.
Sevgilimisiniz? diye.
Gerçi hiç tanımadığınız bir insanlara bu soruyu yönetmekte zor tabi
ama o günkü samimi kısa sohbet sanırım beni bu soruyu sorma cesaretine itti.
Karşılık cevap ve sert bir dille
hayır Evliyiz.
Bende soru işaretleri kaldı beynimde.
Onlarla konuşma zamanımız olmadı başka müşteriler gelince öyle kaldı.
Ve güzel bir iyi günler dilekleriyle iş yerimden ayrıldılar.
Ama benim aklımda düşünceler devam etti.
Evli olunca, bir insan
eşi ile sevgili olmuyormu?
Sevgililik ayrı evlilik ayrımı yoksa anlam veremedim.
Ama ben eşimle hem sevgiliyiz ve hem de evliyiz.
Bana şöyle cevap vermesini dilerdim
Evet sevgiliyiz ama evliyizde.
Toplumumuz sevgili ve evliliği çok farklı görüyor.
Evlenince sevgililik bitiyormu.
Sanırım ben farklıyım, yazımın ilk başında değim gibi başka boyuttayım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder