30 Aralık 2009 Çarşamba

EĞİTİM

Öncelikle öğretmenlik görevini icraat eden ve kendilerini bu misyonu benimseyen öğretmenlerimi bu yolda göstermiş olduğu çabalardan dolayı kutlar mesleki yaşamlarında yetiştirdiği öğrencilerin bir yerlere gelmesini isterim ve öğrencilerin, öğrencilik zaman sürecinde göstermiş olduğu çapaları başarılarla sonuçlanmasını diliyorum.
Ama Dursunbey de bu başarıları yakalaya bilen öğrencilerin sayıları çok az. Bence ya öğretmenlerimiz misyonlarında değişiyorlar yada öğrenciler bu işin bilincinde değiller. Geçenlerde sömestr tatili girdi ve birçok öğrencinin karneler inine bakma ve sorma imkânım oldu. Gördüğüm kadarıyla içler acıcı bir durum yok, hemen hemen hangi öğrenciye sorsan karne nasıl dediğimde 1-2 zayıf var diyorlar hangi ders diye sorduğumda ise hepiniz bilirsiniz ilk sıraları hangi dersin geleceğini, tabi ki de matematik dersi. Yanındakine soruyorum senin hangi ders matematik diye cevaplıyor ve ardından dedikleri cevap ise zaten sınıfın yarısından fazlası zayıf abi diye karşılık veriyorlar. Bence bir öğrencinin güzel başarılara imza atabilmesi için ilk önce matematik dersini çok iyi bilmesi lazım. Benim öğrencilik hayatımda da ve şimdiki öğrencilerin hala hayatında beyinlerinin bir köşesinde nereden çıkıyorsa bu kelimeler matematik dersi hayatımızda ne işe yarayacak ki! Ya hala bu kelimelerle yetişiyoruz ve kulaktan dolma laflarla biz bu engelleri aşamayız açıkçası... Bide çok dikkatimi çeken ilginç yanlarda var bir öğrencinin 1tane zayıf neyse 2 zayıf neyse diye cem ama 6 – 7 zayıf getiren öğrencilerde var ve hayretler içerisindeyim. Ya şöyle düşünüp baktığımda çok yazık sabah saatlerinde kalkıyor ailesi ona kahvaltı hazırlıyor ve erken saatlerde okulun yolunu tutuyor ve kendilerine hiç mi acımıyorlar yazık günah yani hadi kendilerini boş verelimde hiç mi ailelerini düşünmez bu öğrenciler. Bir anne – babanın çocuklarından tek isteği okullarında başarılı olmaları başka bir şey istemiyorlar, ama dengeler nerde bozulmuş bilmiyorum…
DURSUNBEYDE EĞİTİM VE ÖĞRETİM REFORMU GERÇEKLEŞMESİ LAZIM
Gençlerimizin ahlaki çöküntülerine meyil vermemek için eğitim şart ilk önce eğitim ailede sonra ilköğretim de başlar alt yapı ne kadar güzel olursa bence bilinçli bir toplum oluruz. Aileler çocuklarının takipçisi öğrenmenler veri kaynağı olmalıdır. Toplum olarak ta bizde destek vermeliğiz.
Aslında o kadar çok konu var ki eğitim hakkında sadece yüzeysel anlattım belki ileriki zamanlarda tekrardan düşüncelerimi yazılara ifade edebilirim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder